Rada Powiatu Wysokomazowieckiego jednogłośnie przyjęła stanowisko wyrażające sprzeciw wobec planów likwidacji Biura Obsługi Klienta PGE Obrót S.A. w Wysokiem Mazowieckiem. Wcześniej interpelację w tej sprawie złożył radny Krzysztof Murawski.
Podczas sesji radny Murawski przedstawił przykład Janowa Lubelskiego, gdzie BOK został zamknięty. Jak informuje radny Murawski: - "Powieszona została tylko kartka, że najbliższe biuro jest w Stalowej Woli. Zamiast biura, raz w tygodniu przyjeżdża mobilny punkt obsługi klienta, parkuje pod biurem. Ludzie stoją tam na dworzu i nie wchodzą do biura, tylko są obsługiwani w samochodzie. To są jakieś żarty! Janów Podlaski zbiera teraz już podpisy od mieszkańców (...) w sprawie obrony".
Jak czytamy w interpelacji: "Na terenie naszego województwa funkcjonują obecnie 4 biura – oprócz Wysokiego Mazowieckiego są to biura w Białymstoku, Łomży i Suwałkach. Obecna struktura organizacyjna Biur Obsługi Klienta zapewnia odbiorcom energii elektrycznej fachową i szybką obsługę. PGE Obrót S.A. jako spółka Skarbu Państwa nie może nastawiać się tylko i wyłącznie na osiąganie zysków, a w swej działalności powinna kierować się również dbałością o bezpieczeństwo i jakość obsługi odbiorców swych usług. Biorąc pod uwagę wielkość województwa obecny wariant wypełnia minimum dostępności mieszkańców do świadczonych usług. Likwidacja biura to konieczność dojazdu do innego punktu w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb nierzadko ponad 100 kilometrów. Z BOK w Wysokiem Mazowieckiem oprócz mieszkańców powiatu wysokomazowieckiego korzystają również mieszkańcy pozostałych powiatów w południowej części województwa podlaskiego – bielskiego, siemiatyckiego, hajnowskiego, zambrowskiego i białostockiego oraz części województwa mazowieckiego (obejmującą swym zasięgiem dawne województwo łomżyńskie)."